Inclusive Teaching & Learning Center
  • Home
  • Covid-19
  • Kaders & Definities
    • Begrippen
    • Videomateriaal
  • Theorie
    • Onderzoeken
    • Scripties
  • Praktijk
    • Best Practices – onderwijsinstellingen
    • Best Practices – studentinitiatieven
    • In het nieuws
    • Interviews & Podcasts
  • Events
  • Contact
Select Page
Onderzoek

Transforming the Classroom at Traditionally White Institutions to Make Black Lives Matter

Auteur Tuitt, F., Haynes, C., Stewart, S.

Jaar 2018

Omschrijving

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

ONDERZOEK:

In de afgelopen jaren zijn veel universiteitscampussen in de Verenigde Staten getuige geweest van een aanzienlijke toename van campusactivisme met betrekking tot de reeks ervaringen en omstandigheden waarmee raciale/etnische minderheden in het hoger onderwijs worden geconfronteerd. Als kritische en inclusieve pedagogen en wetenschappers omarmen de auteurs de overtuiging dat een focus op het maken van Black Lives Matter in de klaslokalen van historisch witte instellingen (TWI’s) docenten de beste kans biedt om de onderwijsresultaten van alle studenten te verbeteren. In dit essay worden zeven principes van kritische en inclusieve pedagogieën onderzocht die de potentie hebben om Black Lives Matter uit te oefenen in TWI-klaslokalen en worden verschillende implicaties geidentificeerd die ze hebben voor het creëren van raciaal/etnische inclusieve, bevestigende en rechtvaardige leeromgevingen voor alle studenten. De onderzoekers doen dit om hun collectieve begrip te delen van het ‘enige’ dat hun werk drijft, namelijk hun voortdurende streven om onderwijs te realiseren als de ‘practice of freedom’.

https://www.echo-tlcenter.nl/wp-content/uploads/2021/03/Transforming-the-Classroom-at-Traditionally-White-Institutions-to-Make-Black-Lives-Matter.pdf

Zoeken

Lees dit als…

Student
Docent
Onderzoeker
Manager
Beleidsmedewerker
D&I Officer

Interview onderzoeker Rick Wolff

https://www.youtube.com/watch?v=-y0VuK-VCVw&t=14s

CMV College Café – HvA

https://www.youtube.com/watch?v=-GhtbtRdS7g

Amsterdam United – UVA

https://www.youtube.com/watch?v=mmCtBTskAVs&t=70s

Mentoren op Zuid – HR

https://www.youtube.com/watch?v=ig_ei5dMkI4

Over

Het Inclusive Teaching & Learning Center is een online platform uitgevoerd door ECHO (Expertisecentrum diversiteitsbeleid) in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Volg ons op

Instagram

 LinkedIn

 Facebook

© 2018 Echo-tlcenter.nl